Mezun oldun, peki ya sonra ? - Blogbeyin | Yazmaya gönüllü arkadaş topluluğu

26 Mar 2019

Mezun oldun, peki ya sonra ?

mezunoldunsonra

Mezun oldun, peki ya sonra ?

Lise son sınıfa geldiğim de üniversiteye gideyim de gerisi gelir diye düşünüyordum hep... Aslında gerçek yaşam hiçte üniversitede ki kadar basit değilmiş. Asıl hayat okul bittikten sonra başlıyormuş. 
Okula başlamadan önce, bir okula gideyim de sonrası gelir diye düşünüyor insan sonra bir bakıyorsun hiçte gelmiyor. Önüne bir sürü engeller sırası ile gelmeye başlıyor en kötü bir iş başvurusuna giderken askerliğini yaptın mı sorusu geliyor önüne... Yapanlar için sıkıntı yok ! İkinci soruya geçiliyor. İkinci soru zaten ayrı bir şey oluveriyor bir anda " İş tecrüben var mı ?" işte bu soru da takılıyoruz. Sen onca sene okumuşsun askerliğini yapmışsın hemen bir işe başlayayım diyorsun ama o soruya gelince verecek cevabın kalmıyor. İnsanın söyleyesi geliyor "tamam da kardeşim bu iş tecrübesi bir yerden satın alınmıyor ki gidip alalım. Bir zahmet işe alın da kazanalım bu iş tecrübesini" ama yok işte söylenmiyor.

Sonra diyorsun memurluğa hazırlanayım... O da bir anda dağ olup çıkıveriyor karşına KPSS ile. Sınavdan baraj not almayı geçin tam puan alsanız bile yetmiyor bazen...Sonra kendini kandırıyorsun nasip değilmiş. Nasibi falan yokta neyse. Söyleyecek tek şey kalıyor: Bu düşünceler değişmediği sürece de ne işsizimiz biter ne de hayaller kurup okumaya çalışan insanımız.

Baya zaman önce bir video izlemiştim bu konuyla alakalı. Kısa bir hikaye vardı videoda tabi o zamanlar ne mezunduk ne de askerliğimizi yapmıştık. İzlediğimde komik gelmişti gülmüştüm, şimdi denk geldi tekrar izledim. Videoyu hazırlayan hakikaten doğru anlatmıştı her şeyi....

Yorumlar


EmoticonEmoticon

Kapat